tisdag 13 april 2010

dagis

eller förskola ska man väl skriva om de ska vara rätt, men ni vet vad jag menar iaf.
Hur som hellst är de väldigt ångest laddat, går runt och funderar hela dagarna, vill ju inte att han ska börja förens i januari, tycker inte de ger 1åringar nått att vara på dagis, nu kommer ju inte Wille vara där mer än kanske 2dagar i veckan max 4timmar, mer vill jag inte ha han borta!
Att lämna han som 1åring på dagis är bara en sak som ger mej ångest och dåligt samvete redan nu,
Jag tänker inte heller lämna han till vilken förskola som hellst, jag ser inte dagiset som bara en plats där man ska ha barnen medans man jobbar utan de ska vara en riktigt bra verksamhet..Vi vill ju ha ett givande, roligt, ett jobb där man blir sedd mm mm. så varför skulle inte barnen vilja de??!!
Har hört mej för lite, Gruddbacken är den ända kommunala förskolan jag kan tänka mej dom ska tydligen vara Moras bästa, Stranden ska vara jätte bra oxå men dom ska ju flytta,
sen har jag gjort intresse anmälan på ett koperativ, kommer få åka genom hela Mora för att komma dit men de är de värt, för en bra verksamhet! Vill att dom ska vara ute mycket och den här förskolan är godkänd av Frilufsfrämjandet och är ute i Naturen väldigt mycket och ska ha jätte bra personal så vi håller tummarna för att vi får plats på antingen Gruddbacken eller Koperativet, annars blir man väl erbjuden nått men tänker inte tacka ja till nått jag inte känner är bra, då hittar jag nån annan lösning, så löjlig är jag!!!!
(Om han va tex. 3år och kunde utrycka sin vilja, hade jag inte vart lika löjlig)
Men nu är han så liten så då vill jag verkligen att de ska vara jätte bra, vill tex. att han får sova ute i vagnen, inte på en madrass på golvet i nå rum inne osv.

nej nog om de...de tar knäcken på mej!!!! -Mamma eller Pappa slutat jobba och va hemma med Wille istället, eller jobba mer och försörg mej :) (jag vet att ni läser) haha!!

Wille är sjövild hela dagarna så de är skönt när han somnat för kvällen,
Va på BVC och stod på mej idag oxå, nu har han ju varit snorig och roslig sen han va 3månader, snart är han 10mån, kan ju inte va normalt, han är ju inte så påverkad men ändå!
Fick en remiss och kolla nå körtlar, när hon sa att dom skulle köra ner en kamera i näsan på han sen vidare ner tänkte jag ärligt säga att de nog inte va så farligt att de inte behövdes, shit va han kommer skrika, han hatar att sitta still, och så ska dom hålla fast han -nej fy, jag följer nog inte med, de där får Peter ta, han är cool lugn med allt sånt där!
nej fy...

nej nu ska jag lägga mej, så vi är pigga på sången imorgon, imorgon börjar mitt jobb med möte på kvällen, KUL!

Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar