tisdag 6 april 2010

Det blir inte alltid som man har tänkt sig.

min älskling!


Mamma ledigheten är nu snart över för den här gången, jag som skulle jobba bara i sommar för att spara dagar så jag kunde va hemma i höst, så Lill Will slapp börja på "dagis" när han va 1år, nu kanske vi löser de ändå men, så här är läget.


Eftersom jag inte ska tillbaka till ridklubben nå mer (de funkar inte) så har jag vart orolig hur allt ska gå, har aldrig varit utan jobb men de känns ändå ovisst när man inte vet, så fick jag ett erbjudande om en tjänst de skulle vara 3dagar i veckan 6timmar, de kände jag va lite saftigt då jag fortfarande ammar, och har haft som maxtid ifrån Wille på 4timmar, kände mej osäker men ändå jätte sugen på att jobba, jag älskar verkligen att jobba!!


Sen ringde dom några dagar senare och allt va ändrat nu va de mån-fre 6tim, och med all sanolikhet tills nästa sommar, (först va de till sommaren, bara)


Shit tänkte jag hur i helvete ska de gå, men jag kan ju inte tacka nej till ett jobb, dagtid, bra tider, och ett jobb jag verkligen brinner för.


Inte alla dagar man blir uppring och förfrågad om en tjänst, har inte ens sökt den.




Efter många kloka samtal med folk och Peter så blir de så att jag börjar jobba den 15 april, Peter ska vara halvt pappaledig dom få dagarna han jobbar dag.






Så nu har jag slutat ammat på dagarna, ammar bara morgon kväll och natt!


Det funkar super! han äter mycke bättre på dagarna nu!




Vi har firat påsken i stugan, andra och sista året vi var med i Rallykommiten, kul men endel fix, 141glada skoterrally förare har vi "lekt" med i helgen :)


Jag fick lappsjuka och åkte hem på söndan :)


Nejdå jag tycker det är jätte mysigt men lite påfrestande, Wille är i en lite dum ålder för att vara ute hela dagarna, eftersom man åker skoter överallt har man ju inte med sig någon vagn och han är för livlig för att sitta still och de blir kallt att sitta i snön och han blir arg när jag sätter på vantar, för då kan han inte göra de han tänkt osv.


Men nått med fjäll luften gör att man blir tok kär, är så fruktansvärt kär i Peter så de finns inte!


Är lyckligt lottad att han är min!


nej nu sängen imorgon ska vi åka och hälsa på farfar/gammelfarfar.












1 kommentar:

  1. grattis va roligt, som du skriver: det är inte varje dag någon ringer och ber att komma och jobba. vart fick du jobbet förresten? vi åker till mora.. NU så vi hörs imorgon eller så. kram!

    SvaraRadera