lördag 6 mars 2010

lördag

Sitter framför datorn, William sover, Peter är i stugan, vi sitter i Rallykommiten (stavas?) iår så de va möte där upp idag, jag ska tydligen vara i bystugan :), kanonväder där uppe, så man skulle väl ha vart med men kan tycka att han kan få åka av sig lite själv han som inte kunnat åka nå i vinter, jag är ju som värsta handbromsen när han kör :), Lova är hos farmor, ringde på eftermiddan och undra om hon ville hem men dom hade planer för kvällen, kan sitta och tänka tillbaka på hur mysigt de va och vara hos Mormor och morfar eller farmor och farfar, att få stå helt i centrum över en helg eller nått, få den maten man vill ha och bara göra roliga saker, jag tror barn behöver det, jag hade ju inte farm/farf på samma ort så vi spenderade alltid 1vecka på sommaren där, då va de lyx en hel vecka, och veckans höjdpunkt va utflykten till Eskilstuna zoo där var vi alltid, vi har faktiskt planerat att åka dit i sommar, tänkte att Farfar skulle få ta sitt barnbarns barn dit, nu va de ju några år sen vi va där.
man ska vara otroligt tacksam och det är vi att vi har mor och far föräldrar på samma ort som alltid ställer upp :) TACK ni är guldvärda!!
Dessutom har Peter tagit med sig hundarna till stugan så de känns lyxigt att slippa ha dåligt samvete och slippa stressa med dom, har varit så less på dom ett tag, Tacha är i vägen jämt och ska vara runt William HELA tiden och passa, Ior märker man väl inte av så mycke förutom allt hår. Va ute och gick med dom för nån vecka sen i snöstorm oplogat med vagn och dom bara drog, jag va så less på dom så jag sa till Peter att nu gör vi oss av med dom men efter de utbrottet har Peter gått ut med dom oftare så nu känns de bättre igen, men tycker att om man har hund ska man ha tid med dom och tycka att de är roligt, vi har ju spårat en heldel med dom tidigare och Tacha har ju jämt varit med på ridturer och nu sen vi fick William har de inte blivit mycket av nått, tråkigt men vi går ju mot ljusare tider och förhoppningsvis så ska jag väl kunna rida Norpan lite och då kan ju Tacha följa.
Man blir rätt ridsugen när det är så underbart väder.
Dessutom verkar Ior börjat sitt nya liv, antibiotikan verkar ha gjort susen, han är mycke piggare, han kanske haft nått i kroppen ett tag.

shit vad jag skriver :)
Imorgon är det Vasaloppet oxå, bästaste Moa ska åka, hon är duktig hon!

nej nu får de räcka!!
Trevlig kväll på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar